Hvordan betaler jeg Primanet ?
- Den første faktura, efter oprettelse af medlemskab, fremsendes via e-mail.
- Derefter udsendes kvartalsvise opkrævninger via PBS med forfald den første bankdag i kvartalet.
- Medlemmer, der ikke har tilmeldt sig til PBS, modtager en faktura med girokort i slutningen af måneden forud for opkrævningsmåneden.
- Opkrævning for opgaver, udført af vore professionelle teknikere, fremsendes ligeledes via e-mail.
- På alle fakturaer findes girokort, korttype 71, til brug for betaling, nederst på fakturaen. Ved betaling angives girokortets ident-nummer og kreditornummer. Kreditornummer er altid 82496912. Ident-nummer er unikt for den enkelte faktura.
- Tilmeld dig til PBS. Du skal oplyse PBS nr. 05067790, Deb. Grp. Nr. 00001 og dit brugernummer
- Vores bankforbindelse er Sparekassen Djursland, Reg. nr. 9388, Kontonummer: 0000443182
Husk at oplyse brugernummer ved indbetaling
Hvordan afmelder jeg Primanet ?
- Skriv en mail til support@primanet.dk med din tilslutningsadresse og ønsket tidspunkt for opsigelse. Så får du en bekræftelse retur med de oplysninger du har brug for.
- Afsluttede abonnementer opgøres kvartalsvist
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har net ?
- Se efter om der er tændt for strømmen til det hele. Sidder alle kabler i?
- Se efter om wifi er slået til på din PC/Telefon/ iPad
- Tjek driftstatus på
medlemmer.primanet.dk
- Hvis alt andet fejler, så er vi ved telefonen
Hvad gør jeg, hvis jeg har skilt for meget ad?
- Modtager udenfor skal forbindes med strømforsyning i stikket POE
- Router eller andet lokalt udstyr, såsom PC skal forbindes med strømforsyning i stikket LAN
Hvad kan der gøres for at forbedre mit wi-fi?
- Din router skal placeres der hvor du skal bruge dit wi-fi – IKKE på loftet, i et skab eller bag skrivebordet…
- Tjek at din router ikke er for gammel. Udviklingen går hurtigt, så en router der er over 3 år gammel er overhalet flere gange af ny teknologi.
- Når du har valget mellem 5 GHz og 2,4 GHz netværk så er tommelfingerreglen, at 5 GHz er det hurtigste, men rækker knap så langt som 2,4 GHz som så til gengæld er en hel del langsommere.
- Læs en artikel om emnet
her på www.medlemmer.primanet.dk. Du finder den under nyheder
- Kontakt os og spørg!
Hvordan ser jeg TV over internettet?
- Du kan spare mange penge ved at se TV via streaming
- Der findes mange muligheder for at gøre streaming lige så nemt at bruge som gammeldags TV. Kontakt evt. supporten for at få råd.
- Det er altid bedre at bruge kabel end wi-fi når du streamer
Jeg har brug for hjælp til min PC, telefon, …. Hvad gør jeg?
Praktisk assistance til privat udstyr fås grundlæggende på to måder:
- Kom til en supportaften om onsdagen. Der får du hjælp af vores frivillige, helt gratis (OBS. Supportaftner er pt. stillet i bero)
- Kontakt supporten og bestil et teknikerbesøg. Her får du hurtig og professionel hjælp som ydes efter regning.
Hvorfor får jeg ikke al min mail?
- Husk at der hører en webmail til din mail. Her kan du se alt – også de mails der er sorteret fra som uønskede.
- Har du problemer med mailopsætningen på din PC eller telefon, så kan du altid læse din mail på webmailen.
Hvordan finder jeg min webmail ?
- Her på siden – se ”Mit Primanet...” i menuen nederst
Hvordan opsætter jeg min mail på min PC/Telefon ?
- Er din webmail på adressen
webmail.primanet.dk, er servernavn for ind-/udgående post
mail.nrdn.dk
- Er din webmail på adressen webmail2.primanet.dk, er servernavn for ind-/udgående post
mail2.primanet.dk
- Du skal bruge følgende porte:
Indkommende, IMAP; port 993, med SSL og
Udgående, SMTP; port 465, med SSL,
- Dit brugernavn er altid hele mailadressen, f.eks. xxx@primanet.dk
Det virker ikke ordentligt, når jeg spiller online. Hvad gør jeg?
- Brug altid kabel direkte til router
- Vær opmærksom på, at on-line spil (især Xbox og PSx) kræver en mere avanceret router med speciel opsætning for at fungere optimalt.
- Kontakt os hvis du ikke kan få det til at virke